mandag 27. september 2010

the unfriendly desert

Etter 6 dagers sykling i en ugjestmild ørken (hele Baja California er ørken), bestemte jeg meg for å ta buss gjennom de 2 verste strekningene. Å sykle i 45 grader på asfalt som gjengir varme i luftfuktighet på over 70% med svært lite tilgang for skygge og ikke minst kaldt vann er et slit uten like. Tillegg på disse 2 strekningene måtte jeg ha bært med vann og mat for 3 dager. Når man camper, er sjansen for å bli bitt av en giftige slange stor (jeg har sett 2 slanger, men vet ikke om de var giftige). Ettersom jeg er alene, så hadde jeg ikke så lyst til å sette livet på spill. Ikke uventet, så er det vann og brus jeg bruker mest penger på utenom de gangene jeg unner meg motell/hotell. Gjennomsnitt så drikker jeg 6 liter ren væske de dagene jeg sykler.









1 kommentar: